BURST – We hebben er allemaal lang opgewacht, maar eindelijk is het zover! Ethias zal in de loop van deze maand geleidelijk aan de volledig overdracht realiseren naar hun nieuwe platforms.
BELANGRIJK: controleer vanaf nu zeker regelmatig je e-mail of je SPAM folder!
Clubs die reeds hun contactpersoon opgaven voor de ongevalaangiftes zullen een e-mail ontvangen in de inbox van desbetreffende aangeduide persoon. Clubs die dit niet doorgaven, mogen ervan uitgaan dat de secretaris de communicatie zal ontvangen.
Wat betekent dat nu voor jou als club? Lees hieronder de 3 situaties waarin je je als club kan bevinden en wat je moet doen om deze overdracht in orde te brengen.
Situatie 1: Je hebt nog geen e-mail ontvangen van Ethias (no-reply@ethias.be) EN je controleerde reeds je SPAM folder.
Geen nood. Ethias zal nog niet aan jouw club gegevens zitten. Je kan het ‘oude’ platform van Ethias blijven gebruiken zoals normaal met jouw vertrouwde login. Deze login verloren of vergeten? Contacteer clubondersteuner Silke (silke.vervaet@judovlaanderen.be) om jouw login gegevens te verkrijgen.
Situatie 2: Je hebt een e-mail in je mailbox OF spamfolder van Ethias (no-reply@ethias.be) ontvangen.
Super! Ethias heeft jouw account aangemaakt. Volg nu alle stappen die de mail omschrijven. Wanneer je deze email hebt ontvangen, ookal heb je je account nog niet geactiveerd, zal jouw ‘oude’ login NIET MEER WERKEN. Gelieve dus jouw activatie van je account binnen de 60 dagen in orde te maken! Heb je na activatie nog vragen over je login, gegevens of werking? Dan contacteer je niet meer de federatie, maar rechtstreeks via de helpdesk Ethias Connect.
Situatie 3: Je hebt een e-mail in je mailbox OF spamfolder van Ethias (no-reply@ethias.be) ontvangen, MAAR je hebt deze niet binnen de 60 dagen geactiveerd.
Bracht je de activatie niet in orde binnen de 60 dagen, kan de federatie voor jou spijtig genoeg niks ondernemen. Neem contact op met de helpdesk van Ethias Connect en doorga zo de stappen om jouw account terug actief te maken. Opgelet! Vanaf je de e-mail hebt ontvangen is jouw ‘oude’ platform niet meer beschikbaar. Je kan dus ook daar geen aangiftes meer doen.
Hierna de nodige informatie m.b.t. de nieuwe inlogprocedure via Ethias Connect, deze omvatten de volgende documenten;
• Activatieprocedure;
• Helpdesk contactgegevens.
Wij raden echter aan om de meest betrouwbare browsers te gebruiken voor de toepassing zoals Google Chrome of Microsoft Edge.
Hou er rekening mee dat de activatiemail via een no-reply@ethias.be wordt verzonden, deze soms in de Spam/Ongewenste mailbox terecht komt. Check zeker of dit het geval is. Deze mail is 60 dagen geldig indien je deze periode laat verstrijken kunnen wij van Judo Vlaanderen niks voor jullie club ondernemen en vragen we graag contact op te nemen met de helpdesk van Ethias zoals hierboven in bijlage.
Silke Vervaet
Clubondersteuner