BURST – Rekening houdend met de feedback van clubs zal in de loop van de week van 3 oktober 2022 er in het Ledenbeheer van al onze aangesloten clubs een grote verandering plaatsvinden, opnieuw een stap voorwaarts!
De tijd van fysieke vergunningskaartjes is voorbij en we schakelen als federatie over naar een digitaal systeem waarbij zowel judoka’s als clubs altijd en overal hun vergunningskaart bij de hand kunnen hebben. Bijgevolg, geen verloren vergunningskaarten meer, noch vergeten kaarten op tornooien, om maar te zwijgen over geposte kaarten die nooit hun bestemming bereikten. Voor ons als federatie en hopelijk dus voor al onze clubs een stap in de juiste richting.
Nieuwe leden krijgen nog wel een fysieke vergunningskaart. Duplicaten kunnen nog worden aangevraagd en kosten 10€.
Check ledenbeheer
Concreet voor onze clubs betekent dit dat er in het ledenbeheer naast het vergunningsnummer een kolom zal bijkomen met een PDF-icoontje. Als je op dit icoontje klikt, zal je normaal een digitale PDF generen van de vergunning van desbetreffend lid. Dit zal nog steeds dezelfde lay-out hebben als de fysieke kaarten en werken met het gebruik van de QR-Code. Als lid kan je dus altijd inloggen op het ledenbeheer en digitaal jouw vergunningskaart raadplegen. Je kan deze PDF opslaan, afdrukken of in de Stocards-app op je smartphone bewaren zodat je niet telkens moet inloggen om deze kaart te kunnen voorleggen. Clubs kunnen de vergunningskaarten van hun leden te allen tijde raadplegen, gegroepeerd afdrukken voor competities en controleren.
Handleiding
Van zodra dit systeem online komt, zal er vanuit clubondersteuning een visuele handleiding gemaakt worden voor onze clubs. Bij deze handleiding zal er ook een beknopte uitleg worden voorzien die de clubs kunnen doormailen naar al hun leden zodat zij ook wegwijs geraken hoe hun vergunningskaart te openen. Dit zal achteraf op de website verschijnen in dit artikel als update en zal ook per mail naar alle secretarissen verzonden worden. Wij plannen begin oktober een ‘Meetup Clubs’ in voor alle clubs die hierover nog vragen hebben en graag even de werking hiervan wensen te overlopen. Van zodra deze datum vastgelegd is, wordt deze alsook in dit artikel met de inschrijvingslink toegevoegd en als bijlage in desbetreffende mail, die jullie van clubondersteuning zullen ontvangen, geïmplementeerd.
Je kan alvast hier de handleiding even doornemen !
Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen jullie altijd clubondersteuning contacteren via silke.vervaet@judovlaanderen.be
Silke Vervaet
Clubondersteuning